Роль шкільної бібліотеки в освіті загальновідома, існує безліч доказів того, що шкільна бібліотека має дуже важливе значення для успішності учнів. Школярі різних країн отримують освіту та готуються до життя в глобальному суспільстві. Вони мають навчитися використовувати інформацію та технології ефективно, безпечно, відповідально, творчо й критично, щоб бути повноправними творцями й учасниками суспільного життя.
Проведення місячника – це чудова нагода привернути увагу суспільства, представників органів влади та бізнес-структур, педагогічної та батьківської громади до важливого соціального інституту дитинства – шкільної бібліотеки. Адже без спільних зусиль неможливе її успішне перетворення на технологічно оснащений бібліотечно-інформаційний центр, сучасну шкільну бібліотеку ХХІ століття, що допомагає школярам досягати успіхів у навчанні.
Історія Міжнародного місячника шкільних бібліотек
Із самого початку свято шкільних бібліотек не мало таких великих часових рамок, як місяць. Був лише Міжнародний день шкільних бібліотек.
Уперше його відзначили в четвертий понеділок жовтня 1999 року за ініціативою ЮНЕСКО. Ця традиція швидко прижилася й поширилася в багатьох країнах світу. У 2005 році Міжнародний день шкільних бібліотек отримав офіційний статус, який був підтверджений головою Міжнародної асоціації шкільних бібліотек (IASL). З кожним роком урізноманітнювалися форми проведення свята, зростала кількість його прихильників серед бібліотекарів, учителів, дітей, батьків і тих, кому небайдужий подальший розвиток шкільних бібліотек. Тож у 2008 році Міжнародна асоціація шкільних бібліотек прийняла рішення про відзначення свята впродовж усього жовтня, аби надати цим бібліотекам більше можливості для формування в суспільстві відповідального ставлення до них і нового розуміння професії бібліотекаря, демонстрування нової ролі шкільних бібліотек у процесах модернізації освіти. З того ж 2008 року IASL почала щорічно проводити конференції, назви яких відображають становище й роль шкільних бібліотек у житті сучасного суспільства.