ВАЖНОЕ ШАПКА САЙТА2
Вторник, 19.03.2024, 05:40
Вітаю Вас Гость

Головне меню
Архів записів
Педпреса
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Опитування
Як часто Ви відвідуєте наш сайт?
Всего ответов: 521
Статистика

Виховна робота

Проблеми, над якими працює методичне об'єднання класних керівників гімназії

  • Створення ефективного виховного простору шляхом впровадження в навчально-виховний процес Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».
  • Формування життєвих цінностей особистості, підготовка молоді до активної, творчої, особистісно та соціально значущої життєдіяльності.
  • Координація зусиль навчального закладу, сім’ї, громадськості у вирішення завдань превентивного виховання учнів.
  • Розвиток та удосконалення здоров’язберігаючого середовища у навчальному закладі.

Виховна системаце упорядкована цілісна система компонентів, взаємодія й інтеграція яких сприяє цілеспрямованому і ефективному розвитку учнів навчального закладу. Під системою виховної роботи розуміють, як правило, систему взаємозалежних  виховних  заходів (справ, акцій), адекватних поставленій меті. У кращому випадку це – підсистема у загальній освітній системі школи, у гіршому –набір заходів, що проводяться не завжди сплановано і осмислено, а під тиском зовнішніх обставин чи просто «для галочки».

Виховне середовище – це сукупність факторів, що реально склалися і функціонують в соціумі;  данність, а не результат конструктивної діяльності вихователів, менеджерів освітнього процесу зі створення умов для розвитку гімназистів.

Виховний простір - частина потенційного виховного середовища (як правило, ширшого за межі навчально-виховного процесу), що освоєна вихователями та вихованцями; поле виховної діяльності, яке цілеспрямовано розвивається і перетворюється.

Виховний простір гімназії це не тільки середовище, а й духовний простір учня і педагога, це простір культури, що впливає на розвиток особистості. У ньому представлений весь спектр цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах (академічому середовищі,спортивному, середовищі творчих майстерень тощо)

Характеристика виховного простору гімназії: 

— психологізація як здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилюючи позитивні;

—відкритість до соціуму, дія у співпраці з сім'єю, громадськістю;

—залучення дітей до розв'язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формування досвіду громадянської поведінки;

—розвиток творчого потенціалу всіх суб'єктів навчально-виховного процесу;

—спонукання гімназистів  до самостійного розв'язання власних життєвих проблем у нестабільному суспільстві;

—життєтворчість як здатність забезпечити дитині можливість облаштувати власне життя, творити колективні та міжособистісні взаємини;

—педагогічна культура вчителів і вихователів, невід'ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії;

—педагогічний захист й підтримка дітей у розв'язанні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку, забезпечення їхньої особистісної недоторканності та безпеки;

—самореалізація гімназиста в особистісній, професійній та соціальній сферах  його життєдіяльності.

Принципи створення виховного простору гімназії

  • превентивність
  • стратегічне планування
  • адвокація
  • міжсекторальне партнерство
  • участь усіх учасників педагогічної взаємодії (ДІТИ – БАТЬКИ – ПЕДАГОГИ –ПАРТНЕРИ)

Основні завдання виховання

1.Активне формування  гімназійного самоврядування й створення умов для прояву неформального лідерства учнів у класі.

2.Створення критеріїв вихованості  гімназистів і можливостей для їхнього прояву.

3.Забезпечення нових підходів до організації виховного процесу й впровадження сучасних технологій виховної роботи у виховний процес.

4.Створення умов для активної участі сім’ї у виховній системі навчального закладу.

5.Залучення учнів до активного життя в соціумі й у громадських організаціях.

6.Проведення позакласних заходів на високому естетичному, етичному й культурному рівнях.

7.Створення традицій і звичаїв позакласної роботи в класі й у гімназії.

8.Створення колективу однодумців із числа батьків, учнів, колег для створення виховної системи класу й навчального закладу.

9.Підвищення методичної й професійної культури учасників виховного процесу.

10.Використання елементів прогнозування й експертної оцінки результативності виховної системи.

Результативна система виховання в класі будується на основі:

—Концепції виховної системи навчального закладу, міста, держави,

—Сучасних принципів виховання,

—Врахування індивідуальних особливостей формування класного колективу,

—Врахування вікових особливостей учнів класу,

—Врахування особливостей контингенту батьків учнів класу,

—Компетентності людей, відповідальних за процес виховання гімназистів.

Умови створення виховної системи класу

—Розширення педагогічної самостійності класних керівників і всіх суб'єктів виховного процесу.

—Наявність ефективної взаємодії між класними керівниками, вчителями - предметниками й адміністрацією.

— Зусилля всіх ланок педагогічного колективу у вихованні дітей повинно бути спільними.

—Опора на діагностику й корекцію виховних зусиль педагогів.

—Навчання учнів жити самостійно, осягаючи закони життя.

—Формування здорового морального й фізичного духу учнів.

—Керування принципами не насильства й відкритості.

—Наявність партнерських взаємодій із сім'ями учнів і соціумом.

Основні напрями виховної роботи:

—Громадянське виховання

—Національно - патріотичне виховання

—Морально – етичне виховання

—Інтелектуальне виховання

—Здоровий спосіб життя

—Родинне виховання

Обов'язки класного керівника

—Організація навчально-виховного процесу в класі.

—Організація позаурочної виховної роботи із класним колективом.

—Організація суспільно корисної праці учнів.

—Організація співробітництва з батьками учнів.

—Організація вивчення соціальних умов учнів.

—Організація роботи з документацією.

Види діяльності класного керівника

—Виховна година

—Класні збори

—Індивідуальна робота з учнями

—Робота з батьками

—Самоврядування

—Участь у загальношкільних заходах

—Проектна діяльність

Основні напрями виховної роботи:

—Громадянське виховання

—Національно - патріотичне виховання

—Морально – етичне виховання

—Інтелектуальне виховання

—Здоровий спосіб життя

—Родинне виховання

- Естетичне виховання

1 2


Білоцерківська гімназія №2 © 2024
Використання матеріалів сайту дозволяється тільки за умови вказання джерела:
при публікації в Інтернеті обов'язковим є пряме гіпертекстове посилання
 (не заборонене для індексування пошуковими системами), при публікації не в Інтернеті - вказання адреси сайту: http://gymnasium2bc.at.ua

Хостинг от uCoz